Пређи на главни садржај

Stav br. 2

U prethodnom stavu rekli smo da je centar političkog spektra nulta tolerancija za kapitalistički način proizvodnje. Međutim, ukoliko su "politike identiteta" vladajuća ideologija današnjice onda dolazimo do idućeg problema. Svako može reći da je antikapitalista (npr. komunista, anarhista) a da to ništa ne govori o njegovoj ili njenoj političkoj praksi. Pošto ovde nema "čistih" situacija, neko će, u najboljem slučaju, samo sekundarno reprodukovati ideologiju politika identiteta dok vrši važnu i uticajnu antikapitalističku političku praksu, a u najgorem slučaju, jednostavno će svojom (javnom) identifikacijom reprodukovati ideologiju politika identiteta zapostavljajući ili čak negirajući političke prakse.*

*kao političke prepoznajemo one prakse koje imaju konkretan materijalni učinak u društvenim odnosima - dakle, antikapitalističke su one akcije, kampanje, koje daju rezultat koji vidno remeti ili potpuno sprečava reprodukciju kapitalističkih proizvodnih odnosa. neuspešne akcije su važne kao učilo, kao sredstvo samokritike - same za sebe nisu i ne mogu biti dokaz političke prakse (onaj ko ih tako koristi nije samo neostvaren kao politički praktičar nego je upravo pre-ostvaren kao ideolog politika identiteta). Šta je rešenje? Treba proći SITO i REŠETO kako bismo do njega došli!

Nulta tačka:

Kao što smo rekli u stavu 1, nećemo govoriti o levici nego o antikapitalističkim snagama. Levica je buržujski termin kojim se antikapitalisti (komunisti i levlji od njih) guraju u isti koš sa levim liberalima, socdemokratama, suverenistima itd. "Levičari"  neka budu oni, o tome ko je "levičar" neka utvrđuju oni - mi ćemo biti antikapitalisti. Analiza nečije političke pripadnost ne ide samo po osi njegove/njene deklarisane ideološke pripadnosti već prvenstveno putem klasne, teorijske i političke analize  učinaka grupa u kojima su. Grupe se mogu analizirati dok god su dejstvena politička tela; kada se padne ispod tog nivoa te grupe postaju puka ideološka tela i prestaju biti predmet političke analize. Ovo poslednje je jako važno jer puke ideološke grupe mogu biti okupljene i oko političke ideologije i oko supkulture (kako smo često viđali po srpskim levo malograđnskim krugovima). Korisno je znati ideologiju ideološke grupe, korisno je analizirati njena dejstva u neoliberalnoj javnosti ali ni ta analiza ni ta dejstva nisu deo političkih praksi. Mešanje ta dva nivoa analize ide u paru sa mešanjem deklarativne ideološke pripadnosti individue sa njenim zamišljenim političkim učinkom - i jedno i drugo spadaju u reprodukciju politika identiteta. Pravilna analiza individualnog doprinosa može doći tek na kraju, pošto smo razmrsili ove spontane ideološke prakse vladajuće ideologije (zašto je tako, vidi odeljak 'Sito')



SITO - jedno prosto političko pravilo:

Zato što su "politike identiteta" vladajuća ideologija zato ne možemo verovati svakom ko kaže da je komunista, ko za sebe uzima kom. ideologiju jer je možda uzima kao identitet. Da to stvarno jeste proverava se utvrđivanjem da je individua u nekoj dejstvenoj političkoj grupi na sledeći način - treba mu/joj postaviti tri pitanja:

1) koje si klase?
2) koji je odnos celine tvojih ideoloških praksi prema valdajućuj ideologiji (id. pol),
3) koji su rezultati tvog dosadašnjeg rada odnosno delovanja organizacije u kojoj si?
(ako su mali zašto je tako, koji je tvoj lični udeo u tome, koji tvoje organizacije?).

Nemogućnost odgovora na prvo ili slabašni odgovori na ostala dva pitanja klasifikuju xy osobu kao levog malograđanina (detaljnije vidi u odeljku 'Rešeto'). Ispravni i jaki odgovori klasifikuju xy osobu kao komunistu.

REŠETO - jedno prosto klasno pravilo:

Komunista može po klasi biti proleter, seljak, ali i (deklasirani) sitni buržuj, kao i  ponekad (retki izuzeci) krupni buržuj. Levi komunista i levlje može biti samo proleter. Ukoliko je (deklasirani) (sitni) buržuj radikalno levo njegova se deklarisana ideološka pripadnost ima meriti pomoću toga kako prođe SITO (kako odgovori na tri pitanja, i to najviše putem drugog i trećeg pitanja - svest o vladajućoj ideologiji i rezultati). Ukoliko ne ume da odgovori na njih (prvo, ne zna koje je klase), ili ima slabašne odgovore na njih (drugo, doprinosi reprodukciji politika identiteta a da toga nije svestan) (treće, nema nikakve rezultate i svojim angažmanom troši vreme sebi i drugima) taj neko je samo još jedan levi malograđanin i nalazi se desnije od svakog antikapitaliste. Ukoliko ume da odgovori i ima jake odgovore on/ona može biti izuzetak iz prostog klasnog pravila.

Labrus


Коментари

Популарни постови са овог блога

Otvoreno pismo članstvu Partije radikalne levice

Dragi drugovi i drugarice, graditelji Partije radikalne levice Obraćamo vam se ispred kolektiva onih običnih članova i vršioca funkcija u PRL-u koji su predvodili napore za ujedinjenje levice i podizanje njene borbe na viši nivo. Pišemo vam iz malih mesta gde su se razvijali štrajkovi i ekološke borbe, gde se rizikovalo i gde se zbog učešća u partiji gubio posao. Odnosi u vrhu naše partije dugo su bili nezdravi ali događaji iz februara i marta su prevazišli te okvire i postali destruktivni. Zato kažemo: Nameštanje glasova i “kupovina poverenja” članstva na osnivačkom Kongresu, konstantno potpirivanje mržnje među članstvom, zavođenje i manipulacija, nameštanje “svojih ljudi” na funkcije u organima... samo su deo repertoara zlonamernih, nedrugarskih, nezakonitih i nestatutarnih radnji koje je primenjivalo Predsedništvo PRL od osnivanja organizacije u septembru prošle godine. Konflikt na relaciji Predsedništvo - Glavni odbor je eskalirao nakon meseci narušavanja međuljudskih odnosa na sas

Sranja koja buržuji izgovaraju, epizoda: "Vučić i medijski mrak"

Od fraze ka analizi:   Sigurno često čujete tezu da "opozicija ne može da pobedi SNS zato što narod gleda tv i ne zna kako nam je u zemlji". Nema gore izmišljotine koju nam je uvalila buržoazija i njihova "inteligencija". Ako se ta kvazi teorija dosledno primeni, pa uzmu u obzir sati koje Vučić-SNS provode na televiziji, logično bi bilo da publika ne samo da ne vidi sav kriminal, otimačinu i izrabljivanje (koji je već odavno tu - u njenom komšiluku), nego i da, na tragu optimističkog tona, zlatnodobaške groznice, podrška njemu ne bude milion i po, dva, koliko ima 2016. i 2020., nego tri, četiri ili čak pet milona. Naravno, stvari ne stoje tako, zato što osim medija, kojima jedan deo sigurno jako veruje (jer želi da veruje), mnogo veći deo odavno ne veruje ni u jedan oblik političke propagande niti bilo kojeg obraćanja koje im dolazi od nekoga koga označavaju kao "političara". Postoji određena pragmatičarska logika kojom se rukovode mase stanovništva - među

Stav br. 1

Antikapitalizam kao nulta institucija Nisam "levičar" nego antikapitalista. Ima toliko njih koji su kao ja - štaviše uvek smo mi većina. U našoj političkoj struji ima mnogo podstruja ali sve nas karakteriše jedno - želimo bezuslovnu smenu kapitalističkog proizvodnog odnosa novim, socijalističkim, načinom proizvodnje u kojem bi radnici bili vlasnici sredstava proizvodnje i čija bi potpuna izgradnja dovela do ukidanja države i klasa. "Levičar" je ime koje je diktatura buržoazije nametnula neoliberalnoj javnosti da bi jednim terminom opisala, tj. pojmovno sabila, sve leve rubove njenog "ekstremnog centra" i ono levlje od njih. Nikada u istoriji centar nije obuhvatao tako širok dijapazon konzervativaca, krajnje desnice, tradicionalnog centra, liberala, levih liberala i socijaldemokrata. Naš problem i razlog zašto insistiramo da smo antikapitalisti je zato što buržoaski pojam "levica" pokriva sve od levog liberalizma i socdem do levog komunizma i anar